Kompānija “Laser Power systems” (LPS) Konektikutā izstrādā jaunu dzinēja sistēmu, izmantojot vienu no visblīvākajiem dabā sastopamajiem materiāliem: toriju.

Ārkārtīgi lielā blīvuma dēļ, torijs spēj radīt neticamu siltuma daudzumu. Šobrīd kompānija eksperimentē ar nelieliem materiāla gabaliņiem, kurš spēj izveidot lāzera staru, kas silda ūdeni, ģenerē tvaiku un griež mini-turbīnu.

Jaunais torija dzinēja modelis sver 200 kilogramus un viegli ietilpst zem tradicionālā automobīļa kapota.

Un pēc ekspertu slēdziena, tikai viens grams torija satur vairāk enerģijas nekā 28 000 litri benzīna, bet 8 šīs vielas grami baros parastu automobīli visā tā mūža garumā.

Pēc eksperta Roberta Hārgreiva vārdiem: “Enerģijas avotam ar mazu vai nulles līmeņa CO2 izmešu daudzumu jābūt daudz lētākam par oglēm, vai arī viņi izgāzīsies savos mēģinājumos aizvietot  tradicionālo degvielu”.

Piemēram, ASV izmanto 20 procentus no visas pasaules enerģijas un, pēc Hārgreiva vārdiem, pat, ja samazina viņu CO2 emisiju līdz 20%, ko veido pārējās valstis, aizvien vēl būs problēma. Un tā kā ogļskābās gāzes līmenis jau pārsniedz visas iespējamās robežas, mums ir ļoti nepieciešamas netriviālas idejas.

Bet torijs šajā gadījumā var kļūt arī par atbildi uz jautājumu par pasaules kodolenerģiju.

Paraudzīsimies uz sausiem faktiem:

* Torijs rada no 10 – 10 000 reizes mazāk ilgdzīvojošo radioaktīvo atkritumu.

* Torija iegūšana dod tikai vienu tīro izotopu, tai pat laikā dabīgo urāna izotopu maisījumam lielākās daļas parasto kodolreaktoru darbā nepieciešama bagātināšana.

* Torijs nespēj uzturēt ķēdes kodolreakciju bez speciālām kondīcijām. Tas nozīmē, ka nepieciešamības gadījumā tā sadalīšanās reaktorā beidzas automātiski.

* Hārgreivs paredz arī fabriku un citu rūpniecisko koncernu pāreju uz toriju. Un jau vistuvākajā nākotnē mēs to redzēsi ar savām acīm!