Atklāta jauna degviela!

Kompānija Laser Power Systems (LPS) Konektikutā izstrādā jaunu dzinēju sistēmu, izmantojot vienu no visblīvākajiem materiāliem, kas dabā pazīstami: toriju. Tā kā tam ir liels blīvums, torijs spēj ražot milzīgu siltuma daudzumu. Šobrīd kompānija eksperimentē  ar nelieliem materiāla gabaliņiem, kas spēj radīt lāzera staru, kurš sildīs ūdeni, ģenerēs tvaiku un  griezīs mini turbīnu.

Topošais torija dzinēja modelis sver 200 kg un ir viegli ievietojams zem tradicionālā mašīnas motora pārsega. Pēc ekspertu viedokļa viens grams torija satur vairāk enerģijas, nekā 28 tūkstoši litru benzīna, bet 8 grami šīs vielas baros parastu automobili veselu gadsimtu.

Pēc eksperta Roberta Hārgreiva  vārdiem, „enerģijas avoti ar mazu vai  nulles līmeņa CO2 izmešu līmeni būs lētāki par oglēm, vai arī viņi izgāzīsies savos mēģinājumos  aizvietot izrakteņu degvielu”.

Piemēram, ASV patērē 20% no pasaules enerģijas un, pēc Hārgreiva vārdiem, pat, ja samazinātu CO2 emisiju līdz nullei, 80% enerģijas, ko ražo pārējās valstis, tāpat kā iepriekš būs problēma. Bet tā kā ogļskābās gāzes izmešu līmenis jau pārkāpj visas saprāta robežas, mums patiešām ir vajadzīgas netriviālas idejas.

Šajā konkrētajā gadījumā torijs var kļūt par atbildi uz jautājumu par pasaules kodolenerģiju. Apskatīsim sausus faktus:

Torijs rada no 10-10 000 mazāk ilgdzīvojošo radioaktīvo atkritumu.

Torija ieguve dod tikai vienu tīro izotopu, kamēr dabīgie urāna izotopi prasa bagātināšanu darbam vairumā parasto kodolreaktoru.

Torijs nevar uzturēt ķēdes kodolreakciju bez speciālām kondīcijām, tā kā nepieciešamības gadījumā tā sabrukšana reaktorā notiek automātiski.

Hārgreivs paredz arī to, ka uz toriju pāries arī fabrikas un citi rūpnieciskie koncerni. Un visdrīzākajā laikā mēs to varēsim redzēt paši savām acīm.