Kāda “Facebook” lietotāja padalījās ar nepatīkamu situāciju, kuru pavisam nesen piedzīvoja T/C “Alfa”.

Sieviete raksta:

“Brīdinājums visiem autovadītājiem par TC Alfa daudzstāvu stāvvietas bīstamību Jūsu spēkratam un TC Alfa vadības negodprātību. Lūgums pašērot.

Noteikti esat ievērojuši pie grīdas piestiprinātās “drošības caurules” TC Alfa nobrauktuvēs starp stāviem, kuru funkcija teorētiski ir “pasargāt” no sadursmes ar auto nobrauktuvju margām, ļaujot ar riepu atspiesties pret “drošības caurulēm”.

Braucot ar savu auto tuvu šai caurulei, no riepas tika izrauts gumijas gabals. Riepa nav labojama.

Vērsos pie TC Alfa vadības (konkrēti pie menedžeres Lienes Apines ) ar lūgumu kompensēt radītos materiālos zaudējumus. (Zaudēto laiku pat nepiemēju). Saņēmu skaidru atteikumu ar pamatojumu, ka viņi savu vainu notikušajā nesaskata, jo stāvvieta ir nodota ekspluatācijā un tās projektu ir apstiprinājusi Rīgas Pilsētas Būvvalde.

Protams, var apelēt pie tā, ka nav ko braukt caurulēm tik tuvu, ka auto riepa tām pieskaras. Taču, ja to funkcija ir pasargāt no sadursmes ar margām, tām būtu jābūt pietiekami gludām, lai neizrautu no riepas gumijas gabalu. Turklāt:

1. parēķināsim – (ņemot vērā Apines kundzes rakstīto, ka cauruļu funkcija ir pasargāt auto no bojājumiem (citēju Lienes Apines vēstuli man: “lai autovadītāji nesabojātu savu automašīnu, piemēram, nenoskrāpētu spēkratu”). Nopulēt, piemēram, bampera stūrīti izmaksātu ap 30eur, nokrāsot veselu auto virsbūves detaļu izmaksātu ap 100eur, taču laba riepa uz lielāka diska maksā ievērojami un daudzkārt vairāk.

2. Ņemsim vērā arī sekojošo – ar saskrāpētu bamperi var braukt tālāk, bet ar cauru riepu nē.

3. Margas, kuru augstums ir ievērojami lielāks, nekā drošības caurulēm, autovadītājam ir lieliski redzamas, ko nevar teikt par caurulēm, kuras nav iespējams redzēt tuvākos metrus priekšā am.

Ja TC Alfa vadība uzskata, ka viņu autostāvvietas uzbūves elementu “kvalitātes” dēļ iznīcināta riepa ir norma, vai nebūtu jāuzstāda attiecīgas brīdinājuma zīmes vai uzraksti? Piemēram: “Drošības caurulēm” pieskarties ar auto riepām ir bīstami, jo tā var tikt neatgriezeniski sabojātas”.

Foto:

Notikums ir fiksēts TC Alfa drošības kamerās. Amizanti man šķita sekojošais – TC Alfa apsargs, kas atnāca konstatēt notikušo, dikti gandarīts pa rāciju ziņoja kolēģim: “Izrādās, ka pēdējā laika caurdurto riepu vaininieks ir mūsu trubas, nevis kāds ļaundaris” ? Tāpat viņš mani informēja, ka pēdējā laikā sūdzības par “pārgrieztām” riepām TC Alfa stāvvietā esot bijušas daudz, tikai viņi (apsargi) esot domājuši, ka esot kāds cilvēks, kas riepas griežot, sliktu nodomu vadīts ?

Ja šo ziņojumu lasa kāds arhitekts, kas zina kur atrast noteikumus par šādu iekārtu pareizu uzstādīšanu un iekārtu specifikācijām, es būtu pateicīga par info. Google man neizdevās šādu info atrast.

Es nekļūšu nabagāka dēļ šīs riepas, taču es esmu vīlusies TC Alfa attieksmē pret notikušo un konkrētas izvairīšanās no atbildības par saviem klientiem, tāpēc vēlos informēt “kolēģus” autovadītājus – nebrauciet tuvu tām trubām ? Varat pazaudēt daudz laika un līdzekļus. Un godprātīgu rīcību no Alfas vadības, kā izskatās, var negaidīt. Un es ticu, ka ir autovadītāji, kas, domājot par savu, savu pasažieru un citu autovadītāju drošību, ir par pēdējo naudu nopirkuši labas un kvalitatīvas riepas, un viņiem šāds zaudējums būtu patiesi sāpīgs.

Tāpat, manā vietā varēja būt autovadītājs, kas steidzās kādu aizvest uz slimnīcu, vai steidzās pie slimnieka, un pārdurta riepa maksātu nevis zaudētu laiku no darba vai darīšanām, bet ko esenciāli būtisku. Kauns, Liene Apine ?

Pievienoju foto – Alfas “drošības” cauruļu radītais caurums riepā, nobrauktuve TC Alfa BEZ brīdinājuma zīmēm vai uzrakstiem, un pašas “drošības caurules” visā savā krāšņumā ? – nopulētas ar auto riteņiem, kā arī ir redzamas iebraukātās trajektorijas, kas ir ļoooti tuvu caurulēm.

#Alfa kauns un negods…

#RīgasPilsētasBūvvalde – vai nav tā, ka TC Alfa vadība mēģina attaisnot sevi, nomelnojot RPB?