Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju šī gada 9. septembrī Swedbank pārtrauks kodu karšu izmantošanu. Lai novērstu risku, ka daļa klientu nokavē slēgšanas brīdi, jau no šī gada sākuma pakāpeniski tiek ieviesti kodu karšu lietošanas ierobežojumi.
Kas mainās no 7. marta?
Stājas spēkā jau otrais dienas maksājumu limits – tas nozīmē, ka līdzšinējo 100 eiro vietā tagad ar kodu karti vienas dienas ietvaros varēs apstiprināt maksājumus par kopējo summu līdz 50 eiro. Vienlaikus tiks slēgta arī iespēja autorizēties Swedbank mobilajā lietotnē, izmantojot kodu karti.
Ar kādiem vēl ierobežojumiem jārēķinās pārejas laikā?
Maksājumu drošības prasības palielinājušas arī starptautiskās norēķinu karšu maksājumu organizācijas VISA un MasterCard. Lai tās izpildītu, no 1. aprīļa Swedbank kodu kartes kā pirkuma apstiprinājumu karšu darījumiem internetā vairs nevarēs izmantot.
Ierobežojumi attiecas uz pirkumiem internetveikalos, kuri izmanto VISA un MasterCard izstrādāto interneta pirkumu drošības sistēmu 3D Secure (šos tirgotājus var atpazīt pēc mājaslapā ievietotajiem Verified by VISA un MasterCard SecureCode logotipiem). Savukārt nākamais (un noslēdzošais) internetbankas maksājumu limits tiks ieviests 6. jūnijā, kad ar Swedbank kodu karti varēs pārskaitīt vien 20 eiro dienā.
Smart-ID – ērtākā alternatīva, ko novērtē jau pus miljons Swedbank klientu.
Pēdējā gada laikā Smart-ID lietotāju skaits Swedbank klientu vidū ir trīskāršojies, sasniedzot jau pus miljonu, kas ir divreiz vairāk nekā to klientu, kuri internetbankas lietošanai joprojām izvēlas kodu karti.
Tagad Smart-ID lieto jau 500 000 klientu, kamēr kodu kalkulatoram kā internetbankas autentifikācijas līdzeklim priekšroku devuši 25 000 klientu. Lai gan pārejas temps ir pietiekoši straujš, joprojām ir ap 220 000 klientu, kuri šo neizbēgamo soli atliek uz pēdējo brīdi.
Kā kļūt par Smart-ID lietotāju? Smart-ID var lejupielādēt katrs klients pats, vienkārši apmeklējot AppStore vai Google Play. Lietotnes aktivizēšanai pirmajā reizē jāizmanto kodu karte vai kalkulators.
Pēc tam jāizvēlas divi tikai sev vien zināmi PIN kodi, kuri turpmāk būs jālieto, pieslēdzoties internetbankai (PIN1) un apstiprinot maksājumus vai parakstot dokumentus (PIN2). Klienti, kuri kodu kartes nomaiņai vēlas saņemt atbalstu klātienē, vēl līdz 15. martam īpaši aicināti apmeklēt mūsu kodu karšu migrācijai pielāgoto filiāli Ķīpsalā (Swedbank centrālajā ēkā Balasta dambī 15), kur mūsu papildspēku komanda konsultēs par Smart-ID un citiem internetbankas autentifikācijas līdzekļiem.
Apmeklējot filiāli, jāatceras paņemt līdzi kodu karti un personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (eID). Rūpēs par klientu laiku atgādinām par iespēju internetbankā rezervēt sev ērtāko brīdi sarunai ar bankas speciālistu.
Šeit ir 1 komentārs
Nesaprotu, kāpēc man jāizmanto Smart-ID karti? Tas nozīmēs, ka man jāiegādājās cita veida telefons un es pilnībā neuzticos tām bankas darbībām telefonā.
Izsaki savu viedokli!