Savukārt no 2019.gada 1.aprīļa, līdz ar Globālās maksājumu standartu institūcijas EMVCo prasībām, internetbankas kodu karšu kodi vairs netiks pieņemti kā autentifikācijas līdzeklis, veicot apmaksu internetā par pirkumiem ar bankas maksājumu kartēm (tostarp Mastercard un VISA) vietnēs, kas atbilst drošības 3D Secure principiem.

Swedbank izsniegtās kodu kartes vairs netiks izmantotas Swedbank digitālajos kanālos no 2019.gada septembra, un pārejas laikā visiem klientiem tiks nosūtītas individuālas ziņas. Kodu karšu īpašniekiem rekomendējam jau laikus rīkoties jaunu autentifikācijas līdzekļu ieguvei.

Piemēram, bezmaksas autentifikācijas līdzekli Smart-ID, kas īpaši piemērots viedtālruņu lietotājiem, klienti var ērti lejupielādēt paši vai iegūt Swedbank filiālēs klātienē. Savukārt tiem klientiem, kam vēl nav Smart-ID lietošanai piemērotu viedierīču, bankas darbinieki palīdzēs apgūt kodu kalkulatoru lietošanu, kam tiks samazināta standarta cena.

Turklāt vairākām klientu grupām tiks piedāvāts īpašs cenrādis kodu kalkulatoru iegādei. Kodu kartes – aizejoša tehnoloģija Kodu karšu lietošanas pirmie ierobežojumi ES regulējumu ietvaros Latvijā stājās spēkā jau 2017. gada pavasarī, kad Swedbank kā pagaidu risinājumu ieviesa papildu identifikācijas līdzekli – SMS ar drošības kodu.

Tā kodu karšu lietotāji gada garumā sāka ikdienā papildus izmantot mobilos tālruņus internetbankas lietošanai, un šī pieredze var palīdzēt ērtāk apgūt jaunus līdzekļus.

Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs: “Kodu kartes ir pagājušā gadsimta izgudrojums– Latvijā tās parādījās pirms vairāk nekā 20 gadiem, kad internetbanku un pakalpojumu lietošana internetā bija tikai pašos aizmetņos.

Risinājumi un paradumi ir būtiski mainījušies. Tas noticis ar daudziem rīkiem – piemēram, 90.gados kā ikdienas attālinātās saziņas kanāls aktīvi tika izmantoti faksa aparāti, kas mūsdienās ir faktiski kļuvuši par vēsturi. Tehnoloģijas noveco, un 20 gadi mūsdienu straujajā attīstībā ir milzīgs laiks.

Ņemot vērā bankas lielo klientu bāzi un iepriekšējo pieredzi ar digitālo jauninājumu ieviešanu, redzam kā savu pienākumu palīdzēt klientiem laikus pāriet uz mūsdienu tehnoloģijām piemērotiem rīkiem.

Swedbank kā tirgus līderis jau vairakkārt ir veikusi šādus tehnoloģiskās attīstības soļus kopā ar klientiem un sabiedrību kopumā, piemēram, pirms 20 gadiem ieviešot internetbanku, kardināli mainījās finanšu pakalpojumu lietošana. Esam veikuši arī sagatavošanas darbus šim solim un palīdzēsim klientiem pārejas procesā.”