Latvijā lielākie veikalu giganti ir “Maxima” un “Rimi”, tikmēr Lietuvā jau labu laiku durvis atvēris “Lidl”. Ņemot vērā, ka cenas tur ir zemākas, daudzi Latvijas iedzīvotāji, jo īpaši kuri dzīvo pierobežā, ļoti bieži dodas iepirkties uz Lietuvu.

Kā tiek vēstīts, tad “Lidl” veikala Lietuvā sastaptie lietuvieši apgalvo, ka sestdienās latviešu te esot tikpat daudz cik lietuviešu. Arī paši lietuvieši labprātāk iepērkoties “Lidl” veikalā nevis blakus esošajā “Maxima”.

Neskatoties uz to, ka patērētāji gaida ar nepacietību jaunā veikala ienākšanu Latvijā, vairāki eksperti Vācijas zemo cenu veikalu tīkla “Lidl” ienākšanu uzskata, ka tas Latvijas tirgū var nest arī nopietnus zaudējumus tautsaimniecībai, jo līdz ar masveida lēto produktu importu no ārvalstīm, Latvijas ražotāji zaudēs savu konkurētspēju, aģentūrai LETA sacīja SIA “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine.

“Ja tirgū parādīsies jauns, nozīmīgs spēlētājs, tas nesīs izmaiņas visā nozarē. Pircēji viennozīmīgi var cerēt uz cenu pazemināšanos, tomēr “Lidl” ienākšana Latvijā var nest arī nopietnus zaudējumus mūsu tautsaimniecībai, jo “Lidl” ir liels, starptautisks zemo cenu tīkls, kas ir atpazīstams daudzviet Eiropā un savu cenu politiku galvenokārt nodrošina ar apjomīgiem iepirkumiem no lieliem ražotājiem vairāku valstu tirgum vienlaikus,” sacīja Vārtukapteine.

Avots :