Specifiskajos auto nodokļos u.tml. maksājumos Latvijas valsts šogad iecerējusi tikt pie gandrīz 150 miljoniem eiro. No otras puses, praktiski neizpildāma izklausās Latvijas atbalstīta “tvēruma paplašināšana uz visiem transportlīdzekļiem, ja netiek palielināts kopējais autoceļu lietotāju nodokļu slogs”.

Ar eifēmismu “tvēruma paplašināšana” šeit apzīmēta tādu maksājumu uzlikšana par braukāšanu ar vieglajiem automobiļiem, kādi pašlaik jāmaksā par kravu pārvadāšanu; kā paskaidrots Satiksmes ministrijas sagatavotajā izziņā, “tiek ierosināts iekļaut Direktīvas projekta piemērošanas jomā autobusus, vieglos pasažieru un kravas automobiļus”.

Lai gan mūsu valsts dokumentā pārrakstītas Briselē noslīpētās frāzes, ka jaunievedumi notikšot tikai taisnīguma un CO2 izmešu apjoma samazināšanas dēļ, nevis lai palielinātu ES dalībvalstu ienākumus, jaunievedumi prasīs ļoti lielus izdevumus, kādus tomēr nāksies segt autobraucējiem.

Ar taisnīgumu šeit jāsaprot naudas iekasēšana atbilstoši katra automobiļa nobrauktajiem kilometriem, kas prasa vai nu katrā automobilī iebūvēt raidītāju, kura signāls sasniedz mākslīgos Zemes pavadoņus, vai uz visiem ceļiem ik pa gabaliņam uzbūvēt tādus vārtus, kas fiksē brīdi, kad transportlīdzeklis ir izbraucis cauri šiem vārtiem.

Vairāk lasi nra.lv.